Recenzja WTP Helix + Logic
No siema,
Dzisiaj wpada jedna z grubszych recenzji ostatnich czasów, która okazuje się stosunkowo „zwykła”. Mianowicie koło od WTP o nieprzyzwoicie długiej nazwie: We The People Helix FC 9T RHD + Logic Welded Rear Wheel. Dlaczego to a nie inne? W tym przypadku nie ma akurat żadnej interesującej historii. Raczej na zasadzie: siema, z ten strony Daniel ze SkatePro. Masz tu koło, przetestuj. Koniec. Na szczęście dostałem wersję RHD, więc nie było chociaż problemu z napędem. Tekst podzielę na pojedyncze sekcje dla lepszej czytelności:
Piasta WTP Helix V3 RHD
Najważniejsze dane:
- 36 otworów
- RHD ( opcja LHD do kupienia )
- Driver 9T
- System zasprzęglania oparty na patencie KHE, lecz z ośmioma punktami podparcia sprzęgła
- Hubguardy w cenie
- Masa bez guardów: 640g
Piasta oparta na patencie KHE. Wykonana bardzo dobrze, kręci się ładnie. 8 punktów podparcia pod sprzęgłem gwarantuje jego dłuższą żywotność, lecz dalej zostaje problem łożysk drivera. Jest umiarkowanie „crankflipable”, czyli lepiej niż pierwsza generacja freecoasterów od KHE, lecz dalej gorzej niż cokolwiek na patencie EZRY. Czyli generalnie dobrze. Miłym dodatkiem są nylonowe hubguardy w zestawie. Do nabycia osobno tutaj.
Obręcz WTP Logic Welded
Najważniejsze dane:
- 36 otworów na szprychy
- Masa własna 475g
- Wersja ze spawanym łączeniem
- Opaska w zestawie
- Wykonana z aluminium 6061-T6
- Spawane łączenie
We The People chwali się faktem, że obręcz jest wyjątkowo sztywna. Przetestowałem to na własnej skórze, gdyż tylne koło zawsze miało ciężko pod tym względem. Obręcz się nie krzywiła, nic złego się nie działo. Pochwalić muszę warstwę farby, gdyż po kilku miesiącach hamowania nie ma wyraźnych ubytków powłoki lakierniczej. Sama obręcz ma bardzo ciekawy profil, tak jakby wklęsły pośrodku zarówno od środka jak i od zewnątrz. Dzięki temu Obręcz ma dwie komory, jest bardzo sztywna a zarazem jej waga jest akceptowalna. Warto dodać, że jest to TA LEPSZA wersja, czyli z łączeniem wykonanym w technologii spawania a nie na piny. Miło, że producent w miejscu, gdzie mógł zaoszczędzić na produkcji zdecydował się umieścić w gotowym kole lepszą wersję swojej obręczy.
Exxxtras
To tak, piasta ma hubguardy w cenie, więc odpada nam jakieś 100pln na guardy jeśli grindujemy. Oczywiście są dostępne też osobno. Szprychy są malowane na czarno. Nyple są mosiężne, 14mm, również czarne. Muszę pochwalić zaplot – w przeciwieństwie do ostatnio testowanego koła Cinema ZX 333 jest sztywny, nie wymaga poprawek na starcie. Oczywiście po miesiącu zawsze wypada coś dociągnąć, ale jest naprawdę super. W zestawie jest również opaska, czerwona z logiem WTP.
Podsumowanie
Kwota 1049pln za kompletne tylne koło z piastą typu freecoaster jest ceną przeciętną. Jednak jeśli brać pod uwagę hubguardy w zestawie, większą ilość punktów podparcia sprzęgła w pieście, dobry zaplot – no i najjaśniejsza gwiazda tego zestawu czyli obręcz. Długo We The People zwlekało z wprowadzeniem swojej pierwszej obręczy, ale Logic jest naprawdę dobra. Dla mnie jest mentalnym następcą Odyssey Hazard Lite, lecz z powiewem świeżości. Hazard ma już przecież naście lat. Daje uczciwą czwórkę z plusem. Jest świetne, tańsze od podobnie wykonanej konkurencji, ale jednak brakuje jakiegoś mega smaczku. Jakiegoś wodotrysku. Jest to po prostu bardzo porządne koło.