fbpx

KHEbikes Centrix – 10,5 kilogramowy BMX z rotorem Affix

KHEBikes Centrix


Obecnie większość riderów jeździ bez hamulca, jednak dalej się tacy zdarzają. Każdy kto zaczyna jeździć na BMX-ie, doceni istnienie hamulca w swoim rowerze w przypadku awaryjnej sytuacji. Nawet przy odrobinie praktyki zatrzymanie się bez hamulca zajmuje więcej czasu. I to jest właśnie decydujący moment, który uchroni Cię przed kolizją na miejscówce, streecie czy parku.

Khe Centrix

 

 

 

Nie zapominajmy tez, że hamulec znacząco powiększa nasz wachlarz tricków. W dobie freecoasterów nie tak prosto jest już zrobić abubace albo fufanu brakeless. Problem z hamulcami jest oczywisty, ponieważ muszą swoje ważyć. Klamka, linki, szczęki. Bez rotora to jest jakieś 0,4-0,5kg a z rotorem nawet i 0,7kg. Niestety jest to dużo a jak wiadomo im lżejszy rower tym jest łatwiej na początku. I tutaj do gry wkracza Centrix 2022 firmy KHEbikes. Ten ma nie tylko hamulec lecz nawet nawet rotor. Przy 10,5 kg jest lżejszy niż wiele innych rowerów w tym samym przedziale cenowym bez hamulców.

Korby MVP

Fakt, że Centrix waży tak mało, częściowo wynika z faktu, że zamontowano wielokrotnie cieniowaną (różne grubości ścianek) kierownicę „MVP” i 3-częściową korbę na oś 19mm 48t. Inne lekkie części to felgi „BIG400” ( jakieś 420g waży jedna ) i modne, piszczące opony „ACME” w wersji 2,4”. Piasty jak i support ( oczywiście midbb ) są na łożyskach maszynowych. Nic nie powinno pójść źle, gdy uczysz się pierwszych trików na streece, skateparku czy na dircie.

Widelec Centrix

Kierownica i korby w kolorze oilslick sprawiają, że rower naprawdę przyciąga wzrok a gdy do tego dodacie pasujące kolorystycznie opony oraz naklejki na ramie to już wszystkie koleżanki na skateparku są nasze. Swoją drogą: aby uzyskać możliwie najczystszy wygląd, rotor został przeniesiony do wnętrza główki ramy. Ma to również tę zaletę, że nie ma już żadnych ostrych krawędzi, o które można by się skaleczyć. Rozwiązanie to ma już kilka lat i wygląda na to, że się sprawdza. Jeśli dodać do tego fakt, że ten rotor testował przed wprowadzeniem na rynek sam Ryan Nyquist który jako jeden z nielicznych robi double bary ( a nie bar z dokręceniem drugiego bara ) to można być spokojnym o jego działanie.

Rotor Affix

KHEBIKES CENTRIX – Specyfikacja

Rama: stal HiTen (długość górnej rury: 20,6″, długość tylnego trójkąta: 13,66″, kąt główki: 75°)
Widelec: stal HiTen, haki 10mm
Rotor: zintegrowany, wewnętrzny Affix
Stery: KHEbikes MVP
Kierownica: KHEbikes MVP, 9″ wysokości, cieniowana CrMo
Mostek: Topload
Hamulec tylny: aluminiowe szczęki
Korba: KHEbikes MVP, 3 częściowa, oś 19mm 48t
Suport: MID BB, łożyska maszynowe
Pedały: PCV
Zębatka: 25 zębów
Koło przednie: obręcz KHEbikes „BIG400”, piasta na łożyskach maszynowych, oś male 10mm
Koło tylne: obręcz KHEbikes „BIG400”, piasta na łożyskach maszynowych, RHD, driver 9t, oś male 14mm,
Siodełko: KHEbikes combo siodełko + sztyca, slim,
Zacisk siedziska: zintegrowany
Opony: KHEbikes ACME w 2,40″
Waga: 10,5 kg

KHE Centrix

Więcej informacji o tym rowerze i wszystkich innych produktach KHEbikes można znaleźć na stronie producenta. Warto również wspomnieć, że KHE jest dostępne też w Decathlonie.

Artykuł sponsorowany przez KHEBikes.

Udostępnij
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments